Mulți cred că cu un caracter puternic, care este capabil să conducă oamenii, trebuie să te naști. Cu toate acestea, acest lucru nu este în întregime adevărat. Multe calități pot fi cultivate în sine. Și tehnica și principiile cum să devii lider într-un grup pot fi învățate.
Pentru ca alții să înceapă să urmeze instrucțiunile sau recomandările noastre, să se supună voinței noastre, este necesar să cunoaștem mecanismele de funcționare nu numai ale psihicului uman. Oamenii care caută un răspuns la întrebarea cum să devină lider sunt pe drumul cel bun. De asemenea, ar trebui să se înțeleagă și să cunoască principiile de creare și funcționare a grupurilor, asociațiilor, legile cărora le sunt supuse. Să încercăm să ne imaginăm câteva mecanisme de bază.
Observați sau analizați marile asociații – națiuni, partide, mișcări. Amintește-ți lecțiile istoriei. lideri și lideri? Ce le spun celorlalți, cum se comportă? În primul rând, se concentrează asupra altor persoane. Dacă liderul se gândește doar la cum să-și creeze imaginea idealizată din partea cea mai bună, el încetează să mai înțeleagă motivele grupului. Pentru ca oamenii să te urmărească, trebuie să te concentrezi asupra lor – pentru a le afla caracterul, viața, comportamentul, nevoile. Amintiți-vă din istorie – cum devin liderii lideri? Ei promit oamenilor să-și rezolve problemele, să le arate calea corectă – și sunt convingătoare în acest sens. Liderii adevărați cred în ceea ce spun. Privește în jurul tău – gândește-te la ce poți face pentru a face lumea un loc mai bun pentru oamenii care trăiesc aici.
În al doilea rând, nu încerca să fii perfect. Cum devin lideri cei care nu au o înfățișare perfectă, educație excelentă, diplome academice și sănătate excelentă? Pentru a convinge oamenii, trebuie să fii unul dintre ei. Pentru a fi crezut, trebuie să fii real. Privind liderul ca pe un ideal, oamenii cred că nu vor putea fi niciodată ca el. Nu vă fie teamă să vă arătați dificultățile și problemele reale. Făcând acest lucru, vei construi încredere, precum și un sentiment de comunitate, care este o bază absolut esențială pentru ca ceilalți să te urmeze.
Vrei să înveți cum să devii un lider la locul de muncă? Comunicați cu oamenii, încercați să le înțelegeți anxietățile și preocupările. Înțelegerea comportamentului uman vă va ajuta să comunicați cu ei și, dacă primesc sprijin moral de la dvs., vor fi mai dispuși să vă asculte. Oamenii vor simți că însemni mult pentru ei. Împărtășiți-vă ideile cu ei. Explica ce crezi. Dacă știi să inspiri, să trezești vise – știi să devii un lider eficient. Viziunea ta trebuie să fie atractivă pentru alți oameni. Abia atunci vor dori să-l urmeze. Liderul nu face totul el însuși – folosește inițiativa altor oameni, împingându-i să pară că sunt de acord cu el.
Mai întâi, să definim ce înseamnă cuvântul lider. Trebuie remarcat faptul că un lider este o persoană care este capabilă să țină starea de spirit generală în mâinile sale, el este cel care poate crea o atmosferă emoțională. Deși mulți cred că o persoană ar trebui să se nască ca lider, dar aceasta este departe de opinia corectă, așa cum devin liderii.
Cum să devii un lider eficient
Liderii nu se nasc, liderii se formează printr-o muncă lungă și minuțioasă asupra propriei persoane. În funcție de unde și în ce vrei să devii lider, trebuie să dobândești sau să corectezi anumite calități ale personalității tale. Pentru a dezvolta o metodologie pentru schimbare și pentru a înțelege cum să cultivi calitățile de conducere în sine, trebuie să înțelegi ce calități sunt inerente unui lider și ce înseamnă cuvântul în sine.
Un lider este o persoană capabilă să creeze, să schimbe starea de spirit sau opinia publică, urmărind în același timp obiective specifice. Un lider nu trebuie să fie foarte inteligent, dar în același timp trebuie să fie suficient de dezvoltat în orice domeniu pentru a putea crea o idee, o formula și să o transmită publicului în așa fel încât nimeni să nu se îndoiască de veridicitate și corectitudinea cuvintelor sale.
Calitatile cheie ale unui lider:
- Încredere în sine;
- Rezistenta;
- perseverenţă;
- Responsabilitate;
- Curiozitate;
- Sociabilitate;
- Intenție și multe altele.
Iată șapte calități de bază cu care ar trebui să începi autodezvoltarea pentru a deveni un lider. Nu te poți descurca fără ele, așa că trebuie să le rezolvi pe fiecare separat și totul într-un complex.
Pentru a deveni un lider eficient, în primul rând, trebuie să te educi în consecință și, în al doilea rând, să înveți să-ți stabilești priorități și obiective. Această întrebare a conducerii preocupă mulți oameni, iar în acest articol dorim să oferim câteva sfaturi.
Cum să devii lideri
Trebuie remarcat faptul că liderul nu este întotdeauna cel cu abilități naturale remarcabile și IQ ultra-înalt. Un lider este o persoană care are o bună intuiție, abilități de comunicare și perspicacitate. Există o serie de calități care sunt atribuite unui lider. Dar toate aceste calități apar numai în procesul de lucru asupra propriei persoane, prin urmare, oricine poate deveni lider, principalul lucru este să se poată comporta corect.
Psihologia unui lider este un mod de a-și evalua capacitățile, un mod de a gândi. Cu alte cuvinte, este un filtru prin care o persoană rămâne încrezătoare și încrezătoare în sine. Dacă vrei să ai succes, atunci trebuie să cultivi psihologia unui lider. Mai mult, astăzi există multe sisteme și metode dezvoltate de psihologi de frunte care sunt capabili să dezvolte psihologia unui lider și calitățile de conducere.
Fii liderul în tine
Când te schimbi, încearcă să rămâi mereu așa cum ești. Nu purta niciodată o mască cu cine te vezi, chiar dacă chiar îți dorești asta. Încearcă să-ți folosești toată energia la maximum, folosește-ți talentele și abilitățile.
Dacă vrei să devii un lider și să dezvolți calități de lider în tine, nu trebuie să te aștepți la miracole din cărți precum: „Lider într-o săptămână”; de asemenea, participarea la cursuri nu va da rezultate deosebite și nu trebuie să plătești o anumită sumă. pentru asta. Tot ce ai nevoie este o evaluare obiectivă a capacităților tale, o stabilire clară a obiectivelor, plus auto-dezvoltare.
Pentru a face acest lucru, trebuie să vă analizați deficiențele, iar pasul cel mare este să acceptați aceste neajunsuri, apoi ar trebui să le eradicați (ceea ce este foarte dificil pentru mulți oameni). Pentru a face acest lucru, ar trebui să vorbești cu criticul tău interior, să asculți toate comentariile lui și să încerci să răspunzi la toate în mod obiectiv.
Acest lucru îți va oferi ocazia să-ți depășești neajunsurile și să crești un lider în tine, iar inteligența, autodezvoltarea, abilitățile de comunicare, încrederea în sine, rezistența și echilibrul te vor ajuta în acest sens.
Cum să-ți dezvolți calitățile de lider în tine
Mulți s-au gândit la asta de mai multe ori, fără să știe cine este și ce este. Trebuie remarcat faptul că aceasta este o persoană care este capabilă să țină starea de spirit generală în mâinile sale și să creeze o atmosferă emoțională pentru cei din jur. Un lider își motivează întotdeauna în mod clar acțiunile.
Pentru a deveni un lider și a dezvolta calități de conducere în tine, poți doar cu autoeducare constantă, precum și stabilirea corectă a priorităților și a obiectivelor. Acest articol vă va ajuta să vă oferiți câteva sfaturi despre cum să dezvoltați calitățile unui lider.
Când te schimbi, încearcă să fii tu însuți. În niciun caz nu ar trebui să încerci complet să devii altcineva, chiar și cel care a fost ideal pentru tine. Rezultatele pot fi obținute doar lucrând pe tine însuți. Nu fi leneș, folosește-ți toată energia vieții și dezvoltă-ți abilitățile;
Încercați să nu vă adânciți în literatura psihologică, care de multe ori promite să facă ceva incredibil într-o perioadă scurtă de timp. De asemenea, nu vă bazați pe faptul că magicienii și vrăjitorii vă vor putea face un lider cu o mișcare a mâinii. Amintiți-vă că doar o evaluare obiectivă a capacităților dumneavoastră, împreună cu autodezvoltarea, va da rezultatul așteptat;
Încearcă să te critici cât mai des posibil. Dacă vrei să devii un lider și să-ți dezvolți calități de conducere în tine, ascultă-ți mereu sinele interior. În niciun caz nu ignora comentariile lui despre tine și despre ceilalți. Pentru a obține rezultate mai bune, începe să ții un caiet în care să reflectezi toate comentariile lui, fără nicio concesiune. Încercați să scrieți și la persoana a doua. De asemenea, nu te sfii să ceri părerea rudelor și prietenilor despre tine;
Încercați să analizați și să notați toate motivele care vă împiedică să vă atingeți obiectivele. Pentru a obține rezultatul, această procedură trebuie efectuată de mai multe ori pe zi. În același timp, nu încercați să vă înșelați și nu căutați scuze;
Înregistrați-vă realizările zilnic. Sfârșitul zilei ar trebui să fie însoțit de o listă de realizări. Încercați să o păstrați cel puțin zece puncte. La urma urmei, aceste succese vă vor ajuta să vă pregătiți pentru implementarea planului pentru ziua următoare. Tot în această listă vor apărea intrări „necompletate”. În acest caz, ei vor ajuta să deveniți mai responsabili;
Practicați autodezvoltarea zilnic. Pentru a deveni lider și a dezvolta calități de lider în tine, încearcă să citești multă literatură atât în domeniul în care urmează să-ți construiești viitoarea carieră, cât și în alte domenii. Amintiți-vă că conștientizarea este calea de a deține Lumea.
Un lider este o persoană care este capabilă să-i conducă pe alții. Mulți își doresc cu pasiune să devină lider, studiază sute de broșuri și cărți cu același nume, participă la cursuri sub titlul general „Deveniți lider în 48 de ore”.
1. Toți managerii sunt lideri
De fapt: unii manageri sunt capabili să conducă oamenii, alții nu. Managementul este una dintre posibilitățile de conducere, dar nu echivalentul.
Managerii au abilități de comunicare bine dezvoltate, sunt capabili să organizeze procesul de lucru. Ei angajează oameni să lucreze. Dar dacă nu sunt capabili să identifice cei mai buni angajați, să îmbunătățească constant munca organizației, să-și dezvolte angajații, atunci nu vor deveni lideri.
Leadershipul a priori presupune schimbări favorabile, îmbunătățire continuă și dezvoltare.
2. Unii oameni sunt născuți pentru a fi lideri.
De fapt: chiar şi cel care are o predispoziţie la leadership trebuie să stăpânească abilităţile de conducere.
Un copil poate avea o predispoziție pentru baschet, dar dacă nu se antrenează din greu, este puțin probabil să devină un mare jucător de baschet.
În plus, predispoziția spre leadership nu este întotdeauna atât de evidentă pe cât ar părea la prima vedere. Așa că este mai bine să te concentrezi pe ceea ce poți face acum decât să gândești și să cauți scopurile vieții.
3. Liderul are întotdeauna răspunsurile corecte.
De fapt: liderii știu să pună întrebările potrivite și știu unde să caute răspunsurile potrivite.
Dacă oamenii din compania ta vin în mod constant la tine cu întrebări la care ar fi putut să răspundă singuri, amintește-ți că îi privezi de oportunitatea de a „porni mintea și gândi”.
DACĂ ÎI DAI UNUI BĂRBAT UN PEȘTE, EL VA MÂNCA PENTRU O ZI. ȘI DACĂ DAI O UNDIȚĂ – VA FI PLIN PENTRU TOT RESTUL VIEȚII.
Liderii nu știu „răspunsurile la absolut orice”, ei știu doar unde să le caute.
4. Pentru a fi lider, ai nevoie de o poziție înaltă
De fapt: pentru a conduce oamenii, trebuie doar să știi când este cel mai bun moment să o faci și cum să o faci. Și, cel mai important, trebuie să fii capabil să-ți asumi responsabilitatea pentru tine și pentru ceilalți.
Când stau la un hotel, majoritatea oamenilor pe care îi întâlnesc acolo – de la recepționer la chelneri și curățenie – nu au o poziție înaltă sau putere asupra oamenilor, dar sunt responsabili pentru șederea confortabilă a tuturor oaspeților hotelului. Personalul bun este mult mai probabil decât conducerea de vârf (care, de fapt, este un lider oficial) este gata să-și asume responsabilitatea.
Un lider îmbunătățește întotdeauna viața oamenilor. În organizațiile de succes, orice angajat este capabil să-și asume responsabilitatea, chiar dacă poziția sa este scăzută.
5. Liderii fac totul pe cont propriu
De fapt: Un lider este capabil să se motiveze pe sine și echipa sa să lucreze.
Dacă un lider are o mare dorință de a lucra la o sarcină, dar nu își poate „infecta” echipa cu același impuls, el nu este un lider adevărat. Aici se deosebește un lider de un manager: un manager tinde să fie concentrat pe o sarcină, dar un lider se poate asigura că nu numai el însuși, ci și oamenii din echipa sa sunt concentrați.
6. Leadership-ul este ambiție
De fapt: Leadership-ul este capacitatea și dorința de a beneficia de oameni.
Nu este nimic în neregulă cu ambiția, dar, de regulă, ele joacă doar în mâinile persoanei însuși. Dacă ceea ce faci te avantajează doar pe tine, cu greu poți fi considerat un lider.
Dacă ceea ce faci îi aduce beneficii altora – clienți, colegi, furnizori, societate în ansamblu – poți fi numit cu adevărat un adevărat lider.
7. Oricine poate deveni lider
De fapt: Doar cel care vrea să devină lider poate deveni lider.
Nu poți forța o persoană să conducă dacă nu vrea. Poți duce un cal la apă, dar nu-l poți face să bea. Pe lângă talent și abilități, ai nevoie și de aspirație.
Maria Soboleva
Cum să devii un lider într-o echipă – o astfel de întrebare este relevantă pentru cei care au fost numiți într-o poziție de conducere, dar încă nu există experiență de lucru cu subalternii. Până la urmă, să fii șef nu înseamnă să ai autoritate reală, să te bucuri de respectul și încrederea angajaților.
Cum să devii un adevărat lider de echipă
Deoarece autoritatea formală a șefului nu este deloc o garanție a conducerii, fiecare lider trebuie să învețe cum să fie lider.
În caz contrar, instrucțiunile tale vor fi îndeplinite sub presiune, sau chiar ignorate, vor discuta și vor condamna la spatele tău.
Cu o astfel de aliniere, este aproape imposibil să obții succes în muncă. Un lider care vede un obiectiv și știe să-și conducă subalternii pentru binele lor – acesta este șeful ideal în orice echipă de angajați.
Cum să devii lider într-o echipă? Acest lucru va trebui să învețe, sarcina nu este ușoară și necesită ceva efort.
Informat înseamnă înarmat
Vei gestiona oameni și nu contează dacă echipa este mare sau nu. Trebuie să înveți cât mai multe despre subalternii tăi.
Colegii tăi – cine sunt: vârstă, sex, educație, calități profesionale, caracter, poziție în echipă.
Aveți potențiali aliați, pe care să vă bazați și de la cine vă puteți aștepta la un truc murdar?
Cine este liderul de echipă informal? Și cu siguranță este și va concura cu ușurință cu tine. Gândiți-vă cum să construiți o relație cu această persoană. Ar fi frumos să stabilești contactul cu el, atunci autoritatea lui va funcționa pentru tine.
Ce îi îngrijorează pe subalternii tăi, ce așteaptă ei de la noul lider, adică pe tine?
Este foarte util să afli mai multe despre predecesorul tău – ce metode de conducere a practicat, cu ce a fost obișnuită echipa. Poate că era un tiran și un stil dur de management în echipă este binevenit (sau invers, toată lumea s-a săturat de el și trebuie schimbat).
Încearcă să le demonstrezi colegilor tăi că nu ai calitățile negative ale unui fost șef și folosește-i experiența pozitivă.
Secretele de control
Începând prin a-ți studia subordonații, în paralel, lucrează la stabilirea contactului cu oamenii. Nu ar trebui, desigur, să te prefaci că ești un unchi amabil, un fel de tip cămașă, care invită pe toți la un restaurant pe cheltuiala ta.
Doar construi imediat relații de prietenie cu colegii. La început, este important să te comporți la fel de politicos cu toată lumea, evitând în același timp familiaritatea. Și când îți studiezi mai bine subalternii, îți vei da seama cu cine ce tactici de comportament funcționează.
Nu merită să arăți imediat „cine este șeful din casă”. Rigiditatea excesivă, încercările de a dicta și de a manipula îi vor împinge pe oameni. Urmați cerințe rezonabile.
În fiecare echipă, pe lângă lucrători, există relații personale, ostilitate, conflicte și resentimente. Nu căuta să elimini „confruntarea”, vei pune lucrurile în ordine mai târziu, când te obișnuiești cu rolul de lider și știi clar să devii lider într-o echipă.
În timp, vă veți putea imagina destul de clar cum să motivați personalul.
Trebuie să comunicați cu subalternii, să aflați puncte de interes, este destul de acceptabil să ceri sfaturi. Acest lucru vă va ajuta să vă familiarizați rapid, să vă obișnuiți cu un nou rol și un mediu neobișnuit. Și oamenii vor fi mulțumiți când părerea lor este de interes pentru șef.
Dar măsura este necesară și aici – un număr excesiv de întrebări le va oferi colegilor un motiv să se îndoiască de competența ta.
Cucerirea prestigiului
Trebuie să câștigi autoritate pas cu pas. Și mișcările bruște sunt nepotrivite aici. O schimbare în conducere este stresantă pentru echipă, oamenii au nevoie de timp pentru a se obișnui cu noile cerințe, pentru a înțelege ce fel de persoană ești și dacă poți avea încredere în tine.
Poate că există deficiențe chiar în modul de lucru, vedeți ineficiența acestuia. Dar „Moscova nu a fost construită imediat”, este posibil ca schimbările cardinale să nu funcționeze, să inoveze treptat.
Dacă o poziție de manager a fost liberă cu ceva timp înainte de numirea dumneavoastră, este posibil ca angajații să se fi obișnuit să caute îndrumare de la conducerea superioară.
Din inerție sau din răutate, colegii continuă să-ți sară peste cap? Sarcina ta este să arăți că acum decideți aceste probleme și nu este nevoie să împovărați managementul cu aceste probleme.
Organizarea fluxului de lucru
Pentru a deveni un adevărat lider într-o echipă, fluxul de lucru trebuie organizat eficient.
Cum să faceți exact acest lucru – în primul rând, familiarizați-vă cu responsabilitățile de muncă ale întregii echipe, aflați cine exact ce face la locul de muncă, ce domeniu de lucru este atribuit fiecărui angajat.
Treptat vei afla cu cât de conștiincios sunt îndeplinite îndatoririle, dacă cineva își mută munca pe alta. Poate că cineva ar trebui să adauge responsabilități, iar cineva este deja prea ocupat.
Sarcina trebuie distribuită uniform, pentru a afla cine este mai înclinat să lucreze individual, cine poate fi combinat cu cine pentru proiecte comune.
Acesta este trucul – pentru a deveni lider într-o echipă, trebuie să fii un bun psiholog și organizator al procesului.
Tu însuți trebuie să dai un exemplu de diligență și organizare, fii mereu punctual. Atunci este destul de logic și rezonabil să ceri același lucru de la colegi. De exemplu, eradicați întârzierea la serviciu.
Și poți concedia în siguranță un lider informal care nu vrea cu adevărat să lucreze. Dar numai atunci când ajungi la curent și evaluezi cu adevărat situația pentru a acționa obiectiv și corect.
Cultura organizationala
Se pare că eficiența organizației sau a întreprinderii este influențată în mare măsură de cultura organizațională – relația dintre angajați, regulile de conduită stabilite, anumite tabuuri în echipă.
Pentru a deveni lider, este necesar să acționezi fără a contrazice această cultură.
Pentru a-i lămuri toate nuanțele, ar fi bine să discutați cu unul dintre angajații cu experiență, suficient de vorbăreț pentru a clarifica situația.
Informațiile de primă mână sunt foarte importante. Dacă înțelegi că cultura organizațională este contrară obiectivelor tale, va trebui să o schimbi. Desigur, acest lucru va trebui făcut treptat.
Poate doriți să schimbați codul vestimentar, să eliminați pauzele frecvente de fum neautorizate, să revizuiți fișele postului.
Schimbările sunt bine să coincidă cu un anumit eveniment – aniversarea companiei, vizita unor invitați importanți, pentru a-i motiva pe angajați să arate toate cele mai bune părți ale echipei și să lase o impresie favorabilă despre ei înșiși.
Încheierea unui contract profitabil poate fi și un motiv excelent pentru schimbările de care aveți nevoie în activitatea departamentului dumneavoastră (atelier, sucursală etc.).
A deveni lider într-o echipă nu este ușor, trebuie să-l câștigi cu competența, profesionalismul, capacitatea de a conduce, dreptatea și responsabilitatea ta.
Statutul liderului trebuie să fie consistent, iar acest lucru nu este dat tuturor.
Ia-o, spune-le prietenilor tăi!
Lider nu este doar un cuvânt la modă, ci și un statut special. El indică că o persoană a realizat multe în viață, știe să-și apere interesele și știe să conducă alți oameni alături de el. Leadership-ul este, de asemenea, un mod de gândire care distinge „liderul” de ceilalți membri ai „haitei”. Despre cum să devii lider (în clasă, la locul de muncă, în orice altă echipă) și ce calități sunt necesare pentru asta – mai departe.
„Secretele conducerii”, „Cum să gestionezi oamenii” – acestea și alte antrenamente similare învață încrederea în sine, secretele comunicării în echipă și alte trucuri utile. Dacă te înscrii sau nu depinde de tine. Oferim o listă cu cele mai populare sfaturi pentru viitorii lideri care au încredere, au obiective, știu ce vor și știu să comunice cu oamenii. Cum să devii un lider la locul de muncă, la clasă și în viață – mai departe.
Cum devin ei lideri? Lucrând constant asupra ta. Primul lucru pe care trebuie să-l înțelegi este că liderul este un lider, ceea ce înseamnă că trebuie să fie îngrijit, decent, corect, modest, responsabil, puternic, încrezător în sine, plin de resurse, creativ, empatic. Conducerea altor oameni este mult mai dificil decât pare – acest proces necesită o abordare integrată, gândire analitică, capacitatea de a empatiza și de a organiza corect fluxul de lucru și lipsa lenei. Dacă simțiți că vă lipsesc aceste calități, lucrați la ele.
Celebrul lider este amuzant, nu-i așa? Toată lumea are slăbiciuni, principalul lucru este că nu vă direcționează acțiunile și nu determină modele de comportament. Cum să devii un lider eficient? Începeți cu propria stima de sine – când deveniți puternic, încrezător, chiar de nezdruncinat, calitățile de lider vor veni automat. Pentru că în timp ce unii oameni se îndoiesc și petrec ore și zile cântărind argumentele pro și contra unei decizii, alții acționează.
Intrigi, scandaluri, investigații și, mai mult, ticăloșia sunt lotul unor membri ai echipei, dar nu și capul acesteia. Absorbția excesivă de sine dăunează și viitorului lider. Fii deschis, extrovertit, atent cu prietenii, colegii de clasă, colegii sau pur și simplu oameni cu gânduri asemănătoare – adică, învață să comunici productiv. Oamenii pasivi, nesiguri au nevoie de îndrumare, de o persoană calmă și încrezătoare în apropiere – dacă devii una, vei câștiga automat încredere.
Cum să devii lider într-o echipă? Nu-ți fie frică de responsabilitate – atât pentru tine, cât și pentru ceilalți membri ai echipei. Asta nu înseamnă că trebuie să faci totul pentru alții și să fii singur responsabil pentru asta. Doar o persoană care este gata să-și asume responsabilitatea pentru acțiunile (ale sale și ale altor persoane) se dispune de sine și ocupă automat anumite poziții în grup.
Liderul haitei trebuie să fie o persoană înțeleaptă – cu experiență, capabilă să gândească cu capul și cu inima. Caracteristici ale minții – logica și raționalitate, inima – intuitivitate, capacitatea de a simți și de a experimenta. Este nevoie de multă experiență de viață pentru a deveni o persoană înțeleaptă, dar de ce să nu începi să lucrezi pentru a o dobândi acum?
Înțelegerea cum este o echipă, unde se mișcă și ce obiective are, îl ajută pe liderul ei să construiască o schemă competentă de interacțiune cu ea. Și liderul are, de asemenea, nevoie de un obiectiv comun care să unească toți membrii echipei – trebuie să îl găsiți sau să îl creați singur.
Viața este un lucru cu mai multe fațete și nu există rețete universale pentru acțiunile corecte în ea. Pentru a ieși în evidență din mulțime, a convinge, a conduce, a acționa creativ. Acest lucru vă va ajuta să găsiți soluții la probleme chiar și în cele mai dificile situații și să obțineți recunoaștere din partea „mulțimii”.
Cum să devii un lider în viață? Începe să gândești ca un lider și, în același timp, trăiește și acționează ca un adevărat lider al haitei. S-ar putea să nu te simți confortabil la început (modele vechi de comportament nu sunt ușor de scăpat), dar apoi te vei implica. Și asigură-te că vei deveni o autoritate pentru tine – altfel, cum vei fi pentru alții?
Liderii se nasc sau se fac
Liderii se nasc sau devin – această întrebare este de interes pentru toți oamenii care vizează auto-dezvoltarea. Răspunsul este că se nasc și devin. Unii oameni, din cauza particularităților psihicului și caracterului, nu au nevoie în mod special să învețe elementele de bază ale managementului, alții trebuie să treacă printr-o școală lungă și dificilă. Vestea bună este că, dacă ai un obiectiv și ești dispus să lucrezi pentru el, atunci succesul va veni cu siguranță. Mai mult, acum știi cum să devii un lider în clasă, la locul de muncă și în viață.